Τμήμα Παιδείας-Δια βίου Μάθησης

Αναπληρώτρια Προϊσταμένη τμήματος Παιδείας & Δια βίου Μάθησης
Βατάλη Δήμητρα

Tηλ. 2313 313 610
Email: d.vatali@ampelokipi-menemeni.gr

Τηλέφωνα επικοινωνίας: 2313 313671,672,670
Email: paideias@ampelokipi-menemeni.gr

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ
Τηλέφωνα επικοινωνίας: 2310 729422
Email: amp.library@ampelokipi-menemeni.gr

Η Α΄ Παιδική Βιβλιοθήκη που συστεγάζεται με την Αριστοτέλειο Βιβλιοθήκη  σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο για παιδιά ,διαθέτει συλλογή βιβλίων για παιδιά και έφηβους που αριθμεί τους 5.780 τίτλους και 1.250 μέλη.

Η Β΄ Παιδική Βιβλιοθήκη στεγάζεται στον ημιόροφο του Α΄ΚΑΠΗ στη διασταύρωση των οδών Βύρωνος – Κέννεντυ σ΄ένα πολύ όμορφα διαμορφωμένο χώρο ειδικά για παιδιά. Διαθέτει 4.000 βιβλία .
Τηλ. Επικοινωνίας 2310 729489

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΜΕΝΕΜΕΝΗΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΤΗΛΕΦΩΝΟ: 2313 306643
E-MAIL: library@ampelokipi–menemeni.gr

(Αρμοδιότητες υποστήριξης λειτουργίας Σχολικών Μονάδων)

(Αρμοδιότητες υποστήριξης λειτουργίας Σχολικών Μονάδων)

  1. Εισήγηση για τη σύσταση των αρμόδιων επιτροπών του Ν. 5056/2023 για τα θέματα προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Συνεργασία με τις επιτροπές και παροχή κάθε αναγκαίας διοικητικής υποστήριξης για τη λειτουργία τους και για την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους.
  2. Μέριμνα για την εξασφάλιση των κατάλληλων υλικοτεχνικών υποδομών για την προσχολική εκπαίδευση και για τα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ειδικότερα στο πλαίσιο αυτό και σύμφωνα με τις δικαιοδοσίες που δίδονται στο Δήμο με τις ισχύουσες διατάξεις:
    1. Εισήγηση στις αρμόδιες επιτροπές του Ν. 5056/2023 για την κατασκευή, επισκευή, συντήρηση και βελτίωση, των σχολείων και του κάθε είδους εξοπλισμού τους, σε συνεργασία με την τεχνική υπηρεσία.
    2. Μέριμνα για τη συγκρότηση επιτροπής καταλληλότητας, επιλογής και εκτίμησης της αξίας οικοπέδου για την ανέγερση διδακτηρίου, καθώς και επιλογής οικοπέδου μετά κτιρίου κατάλληλου να χαρακτηρισθεί ως διδακτήριο.
    3. Συνεργασία με την τεχνική υπηρεσία, για την απαλλοτρίωση οικοπέδων για τις ανάγκες της σχολικής στέγης, καθώς και την ανέγερση σχολικών κτιρίων.
    4. Μέριμνα για τη μίσθωση ακινήτων για τη στέγαση δημόσιων σχολικών μονάδων, τη στέγαση και συστέγαση αυτών και σε περίπτωση συστέγασης καθορισμός της αποκλειστικής χρήσης ορισμένων χώρων του διδακτηρίου, από κάθε σχολική μονάδα, καθώς και της κοινής χρήσης των υπολοίπων χώρων και τις ώρες λειτουργίας της κάθε συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας (Συνεργασία με την υπηρεσία Προμηθειών για τη διενέργεια των διαγωνισμών μίσθωσης).
  3. Μελέτη και εισήγηση για τη ρύθμιση ζητημάτων εύρυθμης λειτουργίας της προσχολικής εκπαίδευσης και των σχολείων της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο αυτό και σύμφωνα με τις δικαιοδοσίες που δίδονται στο Δήμο με τις ισχύουσες διατάξεις
    1. Καταγραφή των λειτουργικών αναγκών των σχολείων και εισήγηση για την κατανομή πιστώσεων για την κάλυψη των δαπανών λειτουργίας των σχολείων (θέρμανσης, φωτισμού, ύδρευσης, τηλεφώνου, αποχέτευσης, αγοράς αναλώσιμων υλικών κ.λπ.), καθώς και για την επισκευή και συντήρηση των σχολικών κτιρίων.
    2. Μέριμνα για την επαρκή φύλαξη και καθαριότητα των σχολικών κτιρίων, καθ’ όλο το χρόνο λειτουργίας τους. Για το σκοπό αυτό, διαχείριση όλων των θεμάτων που αφορούν στις υποχρεώσεις και τα καθήκοντα των σχολικών φυλάκων, των σχολικών τροχονόμων και των καθαριστών/καθαριστριών των σχολικών κτιρίων. 
    3. Εισήγηση για τη διάθεση διδακτηρίου για άλλες χρήσεις κοινής ωφέλειας ή για την πραγματοποίηση εκδηλώσεων κοινού ενδιαφέροντος, σε συνεργασία με την αρμόδια  επιτροπή του Ν. 5056/2023.
    4. Μέριμνα για τη σίτιση μαθητών καλλιτεχνικών και μουσικών γυμνασίων & λυκείων.
    5. Εποπτεία και έλεγχος των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων.
    6. Έγκριση για την εγκατάσταση, μεταφορά ή επισκευή τηλεφωνικών συνδέσεων (κυρίων, δευτερευουσών, πρόσθετων και παράλληλων) στα σχολεία.
    7. Εισήγηση για την οργάνωση συναυλιών ή άλλων πολιτιστικών εκδηλώσεων για τους μαθητές, κατόπιν έγκρισης της αρμόδιας επιτροπής του Ν. 5056/2023.
    8. Εισήγηση για το διορισμό και την αντικατάσταση διοικητών των ιδρυμάτων, που χορηγούν υποτροφίες, εφόσον έχουν τοπική σημασία.
    9. Έγκριση οποιασδήποτε μίσθωσης ιδιωτικού αυτοκινήτου δημόσιας χρήσης για μεταφορά προσώπων και υλικών προς κάλυψη σχολικών αναγκών.
    10. Εισήγηση για τον καθορισμό κοινωφελούς χρήσης των σχολείων σε περίπτωση παύσης της λειτουργίας τους.
    11. Εισήγηση για την επιβολή κυρώσεων, κατά τις ισχύουσες διατάξεις, στους γονείς και κηδεμόνες που δεν εγγράφουν τα παιδιά τους στο σχολείο και αμελούν για την τακτική φοίτησή τους.
    12. Εισήγηση στις αρμόδιες επιτροπές του Ν. 5056/2023 για τη διατύπωση προτάσεων προς τις διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τον εφοδιασμό των σχολείων με έπιπλα και εξοπλιστικά είδη από τον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων και με βιβλία για τις σχολικές βιβλιοθήκες από το Υπουργείο Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.
    13. Εισήγηση στο Δημοτικό Συμβούλιο για τις μεταβολές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου.
    14. Μέριμνα για την ανάθεση και λειτουργία των κυλικείων των σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου.
    15. Μέριμνα για την προμήθεια ξενόγλωσσων βιβλίων στα σχολεία Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου.
    16. Μέριμνα για την εκτίμηση αναγκαιότητας τοποθέτησης βιντεοεπιτήρησης στα σχολεία σε συνεργασία με τον Υπεύθυνο επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.
    17. Εισήγηση κάθε άλλου μέτρου που κρίνεται αναγκαίο για την υποστήριξη της λειτουργίας των σχολικών μονάδων.
  4. Ίδρυση και λειτουργία πάρκων κυκλοφοριακής αγωγής.

(Αρμοδιότητες κατάρτισης και δια βίου μάθησης)

  1. Κατάρτιση, στο πλαίσιο του τοπικού αναπτυξιακού  προγράμματός, του τοπικού προγράμματος δια βίου μάθησης, με βάση το Εθνικό Πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης και το αντίστοιχο περιφερειακό πρόγραμμα δια βίου μάθησης. Το τοπικό πρόγραμμα δια βίου μάθησης περιλαμβάνει, ιδίως, επενδύσεις, προγράμματα ή επί μέρους δράσεις γενικής εκπαίδευσης ενηλίκων και γενικότερα δράσεις εφαρμογής της δημόσιας πολιτικής δια βίου μάθησης σε τοπικό επίπεδο, όπως είναι:
    1. οι δραστηριότητες σύνδεσης των σχολικών μονάδων με την κοινωνία,
    2. οι δράσεις επιμόρφωσης ενηλίκων, ιδίως σε τομείς της δημόσιας υγείας, του πολιτισμού, του αθλητισμού, του περιβάλλοντος, της κοινωνικής ένταξης των μεταναστών και οι δράσεις επιμόρφωσης της νέας γενιάς και της τρίτης ηλικίας, καθώς και η δημιουργία σχολών γονέων και
    3. οι δράσεις προώθησης της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας μέσω της σύνδεσης με την τοπική οικονομία.
  2. Εφαρμογή του τοπικού προγράμματος δια βίου μάθησης και διαχείριση της εφαρμογής των πολιτικών και των κανόνων που αφορούν τη γενική εκπαίδευση ενηλίκων στην περιφέρεια του Δήμου. Στο πλαίσιο αυτό:
    1. Εισήγηση για την ίδρυση και λειτουργία Κέντρων Δια Βίου Μάθησης (Κ.Δ.Β.Μ.) που εφαρμόζουν το τοπικό πρόγραμμα δια βίου μάθησης.
    2. Λειτουργία και διαχείριση τοπικών δομών για την εφαρμογή προγραμμάτων της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης, στο πλαίσιο προγραμματικών συμβάσεων που συνάπτει ο Δήμος με τη Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης.
    3. Εφαρμογή προγραμμάτων των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.) του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, στο πλαίσιο προγραμματικών συμβάσεων που συνάπτει ο Δήμος με το Υπουργείο.
  3. Προώθηση και ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και παροχή υπηρεσιών επαγγελματικής κατάρτισης, με την ίδρυση και λειτουργία Κέντρων Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Κέντρων Επαγγελματικής Κατάρτισης προσαρμοσμένων στις τοπικές ανάγκες και ιδιαιτερότητες και κυρίως των πληθυσμών των ορεινών, αγροτικών και νησιωτικών περιοχών, στο πλαίσιο του εθνικού και ευρωπαϊκού σχεδιασμού.
  4. Άσκηση των αρμοδιοτήτων λαϊκής επιμόρφωσης ή γενικής εκπαίδευσης ενηλίκων που μεταφέρονται από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση μαζί με την αντίστοιχη επιχειρησιακή μονάδα ή αποκεντρωμένη δομή υπηρεσιακής μονάδας, κατά τις διατάξεις του άρθρου 23 του Ν. 3879 / 2010.

(Αρμοδιότητες Βιβλιοθηκών)

  1. Φροντίδα για την αποτελεσματική και αποδοτική λειτουργία της κεντρικής Βιβλιοθήκης, των περιφερειακών βιβλιοθηκών και των κινητών βιβλιοθηκών του Δήμου, σύμφωνα με τις αρχές, τις μεθόδους και τις προόδους της βιβλιοθηκονομίας.
  2. Εγγραφή νέων μελών, παροχή υπηρεσιών δανειστικής βιβλιοθήκης και οργάνωση ειδικών κέντρων πληροφόρησης.
  3. Παρακολούθηση των νέων εκδόσεων και των αναγκών του αναγνωστικού κοινού και μέριμνα για τον εμπλουτισμό των συλλογών των βιβλιοθηκών με πάσης φύσεως έντυπο υλικό, βιβλία, εφημερίδες, περιοδικά, αφίσες, χάρτες κ.ά., με αγορές, με ανταλλαγές πολλαπλών αντιτύπων με άλλες Βιβλιοθήκες ή Ιδρύματα καθώς και με δωρεές.
  4. Φροντίδα για την περιγραφική και θεματική καταλογογράφηση, ευρετηρίαση καθώς και την ταξινόμηση ή αναταξινόμηση του έντυπου και μη υλικού όλων των βιβλιοθηκών, σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες.
  5. Φροντίδα για τη συντήρηση, βιβλιοδέτηση και διαφύλαξη των εντύπων και των συλλογών των βιβλιοθηκών, για την απόσυρση φθαρμένου υλικού και την ενημέρωση των καταλόγων.
  6. Παρακολούθηση των συνδρομών των βιβλιοθηκών σε εφημερίδες και περιοδικά και εισήγηση για την αγορά νέων τίτλων. Φροντίδα για την ταξινόμηση των νέων τίτλων, την ενημέρωση των καταλόγων και τη βιβλιοδέτηση των νέων τόμων.
  7. Μέριμνα για τη μικροφωτογράφιση και την ψηφιοποίηση των ημερήσιων τοπικών εφημερίδων, των σπανίων εκδόσεων και του πολύτιμου αρχειακού υλικού.
  8. Φροντίδα για την προβολή του έργου και των δυνατοτήτων των βιβλιοθηκών, καθώς και για τη δημιουργία ευρύτερου αναγνωστικού κοινού.
  9. Έκδοση καταλόγων, ειδικών βιβλιογραφικών ή βιβλιογραφικών δελτίων της συλλογής των βιβλιοθηκών, σε όποια μορφή κριθεί χρήσιμο για την ευχερή πρόσβαση των χρηστών της βιβλιοθήκης στη συλλογή της.
  10. Μέριμνα για την προσφορά εξ αποστάσεως υπηρεσιών και την ενδυνάμωση της αναγνωστικής συνήθειας στα παιδιά από μικρή ηλικία.
  11. Εκπόνηση προγραμμάτων και διοργάνωση εκδηλώσεων (εκθέσεις έντυπου – και μη – υλικού, συζητήσεις, διαλέξεις, σεμινάρια κλπ.) με στόχο τη μόρφωση, ενημέρωση ή ψυχαγωγία των δημοτών.
  12. Συνεργασία με Βιβλιοθήκες, Ιδρύματα, Οργανισμούς, Σχολεία κ.ά., που ασχολούνται με το βιβλίο και τον πολιτισμό.
  13. Περιοδική απογραφή του υλικού των βιβλιοθηκών
  14. Μέριμνα για την εξυπηρέτηση ατόμων με ειδικές ανάγκες, μορφωτικών μειονοτήτων, μεταναστών, καθώς και οικοδέσμιων αναγνωστών.
  15. Μέριμνα για τη σύσταση και την εύρυθμη λειτουργία των αποκεντρωμένων μονάδων σε δημοτικές ενότητες του Δήμου.

(Αρμοδιότητες γραμματειακής – διοικητικής υποστήρι­ξης)

  1. Ασκεί τη γραμματειακή υποστήριξη ολόκληρης της Διεύθυνσης Παιδείας και Προσχολικής αγωγής και των τμημάτων αυτής.
  2. Τηρεί το πρωτόκολλο, διεκπεραιώνει, αρχειοθετεί την αλληλογραφία και την διακινεί εντός της Διεύθυνσης.
  3. Επιδίδει στους εργαζόμενους της Διεύθυνσης τα πάσης φύσεως έγγραφα που τους αφορούν.
  4. Μεριμνά για τα παραστατικά στοιχεία εργασίας του προσωπικού, τα οποία στέλνει στο γραφείο Ανθρώπινου Δυναμικού του Δήμου, για τις περαιτέρω διαδικασίες ελέγχου, μισθοδοσίας κ.λπ.
  5. Υποστηρίζει διοικητικά και γραμματειακά τις επιτροπές που επιλαμβάνονται θέματα αντίστοιχα των αρμοδιοτήτων της.
  6. Διατηρεί το αρχείο των αποφάσεων των συλλογικών οργάνων του Δήμου που αφορούν στην ίδια Διεύθυνση και τις διακινεί όπου απαιτείται.
  7. Καταρτίζει και μεριμνά για την εφαρμογή προγραμ­μάτων εκπαίδευσης του προσωπικού της Διεύθυνσης.
  8. Μεριμνά για την κατάρτιση προδιαγραφών των προς προμήθεια υλικών και προς ανάθεση υπηρεσιών, που αφορούν στην ίδια τη Διεύθυνση.
  9. Μεριμνά για τη φύλαξη, την ασφάλεια και την καθαριότητα του συ­νόλου των εγκαταστάσεων της Διεύθυνσης.
  10. Μεριμνά για την τήρηση των διαδικασιών χαρακτηρισμού υλικών/εξοπλισμού της Διεύθυνσης ως αχρήστων ή ως υλικών που πλεονάζουν και τηρεί τις διαδικασίες καταστροφής, απομάκρυνσης ή εκποίησης ή ανακύκλωσης  των υλικών αυτών
  11. Αναρτά στην ιστοσελίδα του Δήμου εκδηλώσεις, δελτία τύπου, ανακοινώσεις, αποφάσεις συλλογικών και μη οργάνων, που άπτονται των αρμοδιοτήτων της οικείας Διεύθυνσης, όπως αυτές αποτυπώνονται στον ισχύοντα Ο.Ε.Υ., με την υποστήριξη του Γραφείου Τεχνολογιών, Πληροφορικής & Επικοινωνιών του Αυτοτελούς Τμήματος Ανάπτυξης – Προγραμματισμού – Οργάνωσης & Πληροφορικής. Επίσης, παραλαμβάνει, μέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών της ιστοσελίδας του Δήμου μας (e-services) και διεκπεραιώνει αιτήσεις χρηστών που έχουν ταυτοποιηθεί μέσω κωδικών taxis net, και οι οποίες (αιτήσεις) αφορούν στις αρμοδιότητες της οικείας Διεύθυνσης.
  12. Μεριμνά για την ετοιμασία των περιοδικών οικο­νομικών αναφορών που σχετίζονται με την πρόοδο των προγραμμάτων και έργων που υλοποιεί.

ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ ΑΜΠΕΛOΚΗΠΩΝ ΚΑΙ ΜΕΝΕΜΕΝΗΣ